Sport i woda jonizowana

blog_img_3
Sportowcy mogą zauważyć szybszy proces regeneracji poprzez eliminowanie nadmiaru wolnych rodników powstających podczas intensywnych ćwiczeń fizycznych. Jest naturalnym i najbardziej dostępnym antyutleniaczem. Warto nadmienić iż woda posiadająca wysoką zawartość dwuwęglanu sodu została uznana przez Australijski Instytut Sportu za suplement o potwierdzonym działaniu w dyscyplinach wytrzymałościowo-siłowych i wytrzymałościowo-szybkościowych. Zmniejsza zakwaszenie i opóźnia zmęczenie mięśni, poprzez szybsze usunięcie nadmiaru jonów wodorowych. Jest to instytucja uznawana za najbardziej opiniotwórczą w świecie sportu.


Jonizowana woda alkaliczna aspekty.

Dla większości z Nas woda jonizowana, to nowość na rynku, jednak procesy, które zachodzą podczas powstawania wody zjonizowanej są od dawna znane i używane .

Z dietetycznego punktu widzenia woda alkaliczna może pomagać osobom borykającymi się z takimi schorzeniami jak np.: dna moczanowa, łuszczyca, osteoporoza a także jej zbawienny wpływ mogą zaobserwować Ci z Was, którzy żyją na co dzień w przewlekłym stresie i z alergiami .

blog_img_1


Czy pić wodę o właściwościach pro-zdrowotnych?

Zastanawialiście się kiedyś nad tym jak woda wpływa na Wasz organizm? A może, wystarczył Wam fakt, że spożywacie polecaną ilość wody w ciągu dnia więc nie powinniście przejmować się jej jakością? Nic bardziej mylnego!

Woda jak każdy inny produkt, który spożywamy w ciągu dnia może mieć także właściwości trujące!

Naukowcy od wielu lat zastanawiali się czemu jedne źródła wody na ziemi mają właściwości uzdrawiające, a inne nie. Nie zwracano uwagi na potencjał redox w wodzie pitnej. Wskaźnik redox, czyli ORP to nic innego jak nazwa reakcji utleniająco-regeneracyjnej dla płynów, mierzona miernikiem ORP. Im niższy wskaźnik redox tym woda ma większy potencjał uzdrawiający, działający neutralizująco na wolne rodniki, analogicznie im wyższy wskaźnik tym woda staje się mniej przydatna dla naszego systemu,  a niektóre rodzaje mogą być nawet niezdrowe dla naszego organizmu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

A co z wodami butelkowanymi?
drop_image_2

Czytaj dalej


CIEKAWOSTKI O WODZIE – CO WARTO WIEDZIEĆ!

- Wiedzieliście, że człowiek dziennie traci co najmniej 1,5 l. wody? Największe ubytki następują przez układ wydalniczy – 1l. wody.

0,5l wody tracimy wraz z wydychanym powietrzem oraz pocąc się.

Dlatego pamiętajmy, że minimalna ilość wody, którą powinniśmy spożyć w ciągu dnia aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował to co najmniej 1,5l.

– Człowiek średnio co 1,5 miesiąca dokonuje całkowitej wymiany wody!

drop_image_3

– Człowiek średnio co 1,5 miesiąca dokonuje całkowitej wymiany wody!

– Według badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) 80% chorób ma związek ze złą jakością wody, którą spożywamy! Nie dotyczy to jedynie brudnej wody, ale również wody butelkowanej, która jest uboga w składniki mineralne.

Czytaj dalej


Dlaczego jakość wody ma znaczenie? Minerały w wodzie i ich znaczenie.

WP_005006 Minerały-miniWoda to niezbędny składnik pokarmowy człowieka. Po zaledwie 4 do 7 dni bez wody odwadniamy się, doświadczamy halucynacji, aż w końcu umieramy. Woda jednak nie tylko nawadnia nasz organizm, posiada ona wiele minerałów, które pozytywnie oddziaływają na nasze ciało i umysł.
Główne składniki wody:

– Wapń (Ca2+) – jest jednym z pierwiastków wspomagających budowę kości czy zębów. Reguluje pracę serca oraz wpływa na koagulację krwi. Pozytywnie wpływa również na przesyłanie sygnałów nerwowych oraz na pracę mięśni. Jego niedobór może być powodem osteoporozy.

– Sód (Na+) – jest niezbędnym składnikiem wymiany wody między komórkami a substancją międzykomórkową. To właśnie sód umożliwia skurcze mięśni, dlatego pełni ważną funkcję podczas ich pracy.

– Siarczany (SO42-) – Wchodzi w skład wielu enzymów oraz ma ogromne znaczenie w poprawnym funkcjonowaniu komórek.

– Wodorowęglany (HCO3-) – są niezwykle skuteczne przy zwalczaniu zatrucia alkoholowego. Przyspieszają trawienie. Utrzymują równowagę kwasową w żołądku oraz jelitach.

-Chlorki (Cl-) – Odgrywa istotną rolę w procesach trawiennych. Dodatkowo wraz z sodem jest składnikiem halitu (NaCl-sól kuchenna). Co prawda w zbyt dużych ilościach sól jest szkodliwa, ale aby nasz organizm dobrze funkcjonował sól jest niezbędna. Sód utrzymuje również prawidłowe ciśnienie osmotyczne w komórkach.

-Potas (K+)- jest odpowiedzialny za przesyłanie impulsów nerwowych oraz za skurcze mięśni. Reguluje poziom wody w naszych komórkach, pomaga w utrzymaniu równowagi płynów w organizmie. Niedobór powoduje zaparcia, zmęczenie, nerwowość, osłabienie, spadek ciśnienia krwi.

– Magnez (Mg2+)- Ma istotne działanie podczas budowy kości oraz komórek a przede wszystkim komórek mięśni. Dzięki niemu zachowana jest równowaga systemu nerwowego. Uczestniczy również w budowie wielu enzymów. Jego niedobór powoduje nerwowość, rozdrażnienie oraz skurcze.

Czytaj dalej