Woda z mózgu – dlaczego reklamy napojów wprowadzają nas w błąd?

Reklama jest dźwignią handlu – ta stara prawda w XXI wieku jest wciąż aktualna. Zwłaszcza teraz, gdy panuje moda na uprawianie sportu oraz życie zdrowo, producenci różnych napojów, w tym wód, prześcigają się w promocji swoich produktów. Niestety reklamy, które oglądamy w telewizji i Internecie, a także widzimy w prasie, najczęściej wprowadzają nas w błąd. Skutkiem tego jest nieświadome kupowanie napojów, które zamiast pomagać, szkodzą.

Dziś praktycznie nie wyobrażamy sobie życia bez nowoczesnych mediów, w których prym wiedzie Internet. Nierozłącznym elementem globalnej sieci oraz pozostałych kanałów komunikacji są reklamy. Są one bardzo ważnym elementem promocji różnego rodzaju produktów, w tym napojów gazowanych, izotoników oraz wód. Producenci, aby uzyskać lepsze wyniki sprzedażowe coraz częściej uciekają się do nieczystych metod reklamy, starają się zbudować wizerunek marki i produktu, jako zdrowego, naturalnego dla organizmu i poprawiającego jego kondycję. Nieświadomy konsument często na taką reklamę się nabiera, narażając się na przykre skutki zdrowotne.

Jak być świadomym konsumentem?

Skutek reklam bardzo dobrze widać na podstawie różnego rodzaju napojów, począwszy od wód, poprzez napoje gazowane, a na sokach w kartonach i butelkach skończywszy. Aby dokładnie zrozumieć, na czym polegają triki marketingowe, powinniśmy zadbać przede wszystkim o poziom własnej wiedzy w zakresie funkcjonowania organizmu. Świadomość własnej budowy oraz roli np. wody w życiu człowieka pomoże nam podejmować trafne decyzje zakupowe i uniknąć wpadek, które mogą skutkować chociażby próchnicą zębów lub zwiększeniem wagi.

Szybkość i łatwość dostępu do informacji sprawiają, że możemy zapoznać się z popularnymi blogami i portalami, które promują zdrowy tryb życia. Tam również znajdziemy interesujące nas informacje, demaskujące nieuczciwych producentów. Warto szukać tekstów dotyczących obecności cukrów w napojach, nazw składników, ilości kalorii oraz ich wpływie na zakwaszenie organizmu. Taka wiedza, która dotyczy chociażby rodzaju wód mineralnych, pozwoli nam być świadomymi, a co za tym idzie, zdrowymi konsumentami.

Moda, a zdrowie

Reklamy od zawsze bazowały na modzie oraz ludzkich uczuciach. Producenci kolorowych napojów doskonale o tym wiedzą i starają się wykorzystać fakt, że coraz więcej osób ma kłopoty z nadwagą lub jest uzależnionych od obecności cukrów w swojej diecie. Często stosowaną metodą, która ma zachęcić konsumentów do zakupu produktu jest budowanie wizerunku produktu, jako przyjaznego zdrowemu trybowi życia.

Obserwując reklamy lub etykiety popularnych napojów możemy zauważyć, że przewijają się takie słowa lub frazy, jak: wspomaga odchudzanie, light, dietetyczna, nie zawiera szkodliwych substancji, bez cukru, tylko naturalne składniki. Takie hasła reklamowe powinny wzbudzić nasz niepokój i skłonić do zapoznania się z etykietą. Przepisy prawne wymuszają bowiem na producentach uczciwego informowania o składzie napoju. Choć część firm stosuje różne sposoby ominięcia przepisów, podając np. nikomu nieznane nazwy, możemy z łatwością je rozszyfrować, wykorzystując chociażby Internet.

Chcąc cieszyć się zdrowiem, mieć odpowiednią wagę oraz szczupłą sylwetkę nie możemy ulegać modzie i pić tego, co jest powszechnie reklamowane. Dobrym sposobem jest skorzystanie z pomocy specjalisty, który pomoże ułożyć dietę adekwatną do naszych możliwości.

W przypadku reklam napojów warto zachować trzeźwe myślenie – moda na pewno idzie tu w parze ze zdrowiem.

Finanse przede wszystkim?

Głównym celem reklamy jest zwiększenie sprzedaży. Tak samo jest w przypadku firm, które produkują wody mineralne oraz kolorowe napoje gazowane. Napędzanie zysku odbywa się głównie dzięki temu, że konsumenci w dużej większości nie są świadomi tego, jakie ryzyko niesie za są picie, np. popularnej Coca-Coli, Fanty lub soków owocowych. Producenci nie informują, jak negatywne skutki dla zdrowia mają cukry, substancje smakowe lub zabarwiające i konserwanty.

Producenci wykorzystują nie tylko naszą niewiedzę, ale także modę. Tej ostatniej ulegają zwłaszcza dzieci w wieku szkolnym oraz nastolatkowie. Efektem tego jest chociażby otyłość oraz zatrważająca wręcz liczba młodzieży, która ma zaawansowaną próchnicę.

Reklamy oparte są na manipulacji, której celem jest zachęcenie nas do zakupu danego produktu. Warto zachować zdrowy rozsądek i wybierać napoje, które gwarantują zaspokojenie pragnienia oraz nawodnienie organizmu. Lepiej postawić na szklankę dobrej jakości wody mineralnej lub alkalicznej wody jonizowanej, niż naszpikowanego cukrem soku.

Copyright: Symec Consulting 2015 Kopiowanie treści ich zmiana bez zgody autora zabronione prawem i będzie bezwzględnie egzekwowane.
www.jonizatory.eu
Wyłączenie odpowiedzialności:

Informacje zawarte w artykule oraz przytoczonych tutaj filmach, komentarzach i opinie tutaj wyrażone nie mają na celu diagnostyki, leczenia lub zapobiegania chorobom i żadne stwierdzenie w tej informacji nie mogą być traktowane jako zalecenia. Zawarte tutaj informacje nie zostały zweryfikowane przez urzędy lub agencję kontroli leków i żywności. Wszelkie informacje zawarte w niniejszym artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i nie zastępują w żadnym stopniu konsultacji z lekarzem specjalistą.