Co zrobić, gdy woda nie smakuje?

O tym, jak ważne jest picie wody butelkowanej i wody jonizowanej pisaliśmy wielokrotnie. Zdarzają się jednak osoby, które smaku wody nie lubią i nie mogą się do niego przyzwyczaić. Jest to bardzo poważny problem, zwłaszcza latem oraz w trakcie intensywnego wysiłku fizycznego. Co zrobić, aby przekonać się do picia wody i nie doprowadzić chociażby do odwodnienia organizmu? Jest na to kilka skutecznych porad.
woda_nie_smakuje

Woda należy do tych rzeczy, które człowiekowi do życia są niezbędne. Bez odpowiedniej ilości wody nasz organizm, jak również ciało zaczynają obumierać. Skutki braku odpowiedniego nawodnienia mogą być więc fizyczne, jak i psychiczne.

Wiele osób ma jednak poważne kłopoty z regularnym piciem wody (każdego rodzaju). Wynika to nie tyle z ich niechęci, ale przede wszystkim nietolerancji jej smaku. W zamian tego często takie osoby starają się spożywać zamienniki: soki, napoje izotoniczne lub napoje gazowane. Sporą popularnością cieszą się także wody smakowe.

Jaki smak ma woda?

Na to pytanie tak naprawdę każdy będzie miał inną odpowiedź. Smak wody tak naprawdę zależy od wielu czynników i jest on bardzo trudny do zdefiniowania. O zupełnie innym zapachu oraz smaku będziemy mówili w przypadku wody butelkowanej, kranowej, a zupełnie odmiennym przy wodzie jonizowanej/alkalicznej. Słabej jakości woda kranowa może mieć przykładowo posmak chloru. W wodzie przegotowanej możemy wyczuwać osad, jaki wytrąca się z kamienia znajdującego się w czajniku.

Jak zdrowo poprawić smak wody?

Na pewno nie pić wyłącznie gazowych napojów (kolorowych), a także wód smakowych. Zawierają one sporo cukrów, które bardzo trudno rozkładają się w organizmie. Istnieje o wiele więcej naturalnych sposób na to, aby woda była smaczna i równie zdrowa, jak na przykład woda jonizowana.

Aby być zadowolonym i odpowiednio nawodnionym, można zastosować jeden z poniższych zestawów:

– woda z miodem i cytryną,
– woda z cytryną, miętą, ogórkiem i miodem,
– woda z owocami sezonowymi,
– woda z ziołami,
– woda grejpfrutowa,
– woda cynamonowa.

Stosowanie wyżej wymienionych połączeń sprawi, że będziemy mieli lepszą szansę na to, aby polubić smak wody. Warto unikać nienaturalnych półproduktów, jak na przykład gotowe soki do rozcieńczania. Zamiast nich warto sięgnąć po domowe wyroby. Pamiętajmy: to, co naturalne jest zawsze najbardziej zdrowe.

Podejmując starania przekonania się do picia zwykłej wody warto zachować metodę „małych kroków”. Błędem jest wmuszanie w siebie wody bądź wypijanie jej od razu całymi butelkami. Lepiej być systematycznym i wypijać szklankę do godzinę. Wtedy jest szansa na sukces. Warto również pozbyć się z domu napojów gazowanych, sztucznych soków i wód smakowych.

Wypróbuj wodę jonizowaną

Przyczyną niechęci do picia wody może być również fakt, że tak naprawdę nigdy w swoim życiu nie spotkaliśmy się z prawdziwie dobrą, smaczną i zdrową wodą. Wody butelkowane i woda kranowa najczęściej mogą być dla nas zwyczajnie nijakie. Ma to związek – w przypadku wody butelkowanej z kiepską jakością produktu, a w przypadku wody kranowej z niedostatecznie dobrą jakością sieci wodociągowej.

Dobrą i ciekawą alternatywą jest woda jonizowana, zwana właśnie wodą alkaliczną. Można ją uzyskać za pomocą urządzenia filtrującego, które połączone jest z jonizatorem wody. Ten rodzaj wody, najbliższy strukturalnie ludzkim płynom ustrojowym ma znacznie lepszy smak i zapach niż woda kranowa. Jest również bez porównywalnie lepsza niż woda ze sklepu. Wodę jonizowaną możemy wykorzystać do przygotowania własnych, indywidualnych połączeń z owocami i innymi dodatkami. Za jej pomocą również można wydobyć ich piękny smak. Jeżeli jesteśmy również zdziwieni, dlaczego nie smakuje nam herbata, zastanówmy się nad zmianą wody kranowej na alkaliczną.

Copyright: Symec Consulting 2015
www.jonizatory.eu

Wyłączenie odpowiedzialności:

Informacje zawarte w artykule oraz przytoczonych tutaj filmach, komentarzach i opinie tutaj wyrażone nie mają na celu diagnostyki, leczenia lub zapobiegania chorobom i żadne stwierdzenie w tej informacji nie mogą być traktowane jako zalecenia. Zawarte tutaj informacje nie zostały zweryfikowane przez urzędy lub agencję kontroli leków i żywności. Wszelkie informacje zawarte w niniejszym artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i nie zastępują w żadnym stopniu konsultacji z lekarzem specjalistą.